Introduktion til TelemarketingCentret

TelemarketingCentret blev startet af Torben Larsen i 2001, og har siden da stadfæstet sig selv som førende virksomhed i Danmark, inden for telemarketing og leadgenerering. Med deres enorme fokus på kunden samt det professionelle samarbejde, er TelemarketingCentret blevet en fast samarbejdspartner inden for flere sektorer, heriblandt transport, it, forsikring, medicinal og print. Resultaterne taler for sig selv, og kunderne jubler over den økonomiske gevinst, som de får ud af et samarbejde med TelemarketingsCentret.

Mødebooking gennem TelemarketingCentret

Til at styrke virksomheders salg er mødebooking et yderst anvendeligt værktøj, men opgavens art kan være meget ressourcekrævende. Det er netop her at TelemarketingCentret kommer ind i billedet, da de kan varetage opgaven for virksomhederne og gøre det med gode resultater til følge. TelemarketingCentret har nemlig en lang historik af mødebookinger til forskellige erhvervskunder, hvor langt størstedelen har mærket en markant forskel på bundlinjen. Nogen af TelemarketingCentrets kunder har bl.a. oplevet en stigning fra 0,8 til 2,1 ordrer per konsulent om dagen, og andre et salgsindeks der er steget med 50 procent.

Speciale inden for auto- og forsikringsbranchen

TelemarketingCentret henvender sig især til mødebooking inden for auto- og forsikringsbranchen, hvor det efterhånden også fylder mere og mere i virksomhedernes salgsafdelinger. Dette skyldes bl.a. kravet om personligt salg, da disse brancher ofte er præget af fup og svindel, hvoraf det letter salgsprocessen ved at sætte en stemme og et ansigt på sælgeren. Derfor har TelemarketingCentret ramt en gylden åre ved at specialisere sig i de to brancher, og de gør det med succes. Alene inden for bilbranchen, har TelemarketingCentret det seneste år fortaget 300.000 opkald og samtidig modtaget 180.000 kundeopkald, hvilket har resulteret i et samlet resultat på 19.000 salgsmøder siden 2001. Derved har TelemarketingCentret udviklet sig til at være en af de mest prominente spillere af salg i autobranchen, og der ligger derfor et kæmpe opråb til bilforhandlere som kæmper med salgstallene, om at tage kontakt til TelemarketingCentret.  Med andre ord kan bilforhandlere styrke salgstallene betydeligt, ved at benytte TelemarketingCentrets ydelser.

Baggrunden for denne ekspertise, ligger i kombinationen af TelemarketingCentrets viden omkring bilbranchen og kompetencer inden for telemarketing. Mere specifikt indebærer dette træningen af TelemarketingCentrets medarbejdere, der er direkte målrettet telemarketing i autobranchen. Derudover er TelemarketingCentret i besiddelse af gennemgående markedsanalyser, som sætter deres medarbejdere på forkant med de nyeste udviklinger og tendenser inden for branchen.

TelemarketingCentrets andet hovedfokus er mødebookinger i forsikringsbranchen, og her giver de også deres konkurrenter baghjul. Siden 2001 har TelemarketingCentret skaffet over 15.000 mødebookinger, som putter dem blandt toppen på listen over forsikringsselskabernes foretrukne samarbejdspartner, når det drejer sig om salg af erhvervsforsikringer. Og selvom at TelemarketingCentret kan opnå dobbelt så mange mødebookinger, som forsikringsselskabernes egne medarbejdere, er det ikke ensbetydende med at kvaliteten bliver reduceret. Tværtimod bliver den eksisterende kvalitetsstandard opretholdt, hvis ikke ligefrem forbedres.

Kurser i mødebooking

Såfremt man ønsker at beholde den opsøgende salgsproces inden for eget virksomhedsregi, kan TelemarketingCentrets kompetencer blive overført til ens egne medarbejdere. TelemarketingCentret tilbyder nemlig kurser i mødebooking, hvor salgschefer, key account managers og konsulenter, kan blive oplært i det tankesæt som ligger til grunds for TelemarketingCentrets succes med feltet.

Kunderelationer og databaser

Det er dog ikke kun mødebooking, der fremkalder positive eftervirkninger på bundlinjen. Et andet nødvendigt værktøj til at øge væksten i en virksomhed, som også er en af TelemarketingCentrets kernekompetencer, er leadgenerering. Da dette ligeledes er af en yderst omfattende og krævende natur, hjælper TelemarketingCentret virksomhederne med at udvikle sit kundekartotek, ved at skabe nye kunderelationer. Det foregår dog ikke uden virksomhedens inddragelse, da både metoder og målsætninger bliver udarbejdet i et tæt samarbejde. Virksomhederne har derfor stadig den fulde magt over processen, både i forhold til hvem, hvad og hvordan, så uønskede kunder ikke bliver kontaktet. TelemarketingCentret udfører bare rugbrødsarbejdet for virksomheden.

I forbindelse med leadgenerering, er TelemarketingCentret eksperter i at indsamle viden og data omkring kunder, konkurrenter og markedet. Men inden TelemarketingCentret leverer disse data, bliver de renset og valideret, så man får et gennemført og præcist indblik i de omkringliggende kræfter, der svæver i sin virksomheds sfære. Ligesom TelemarketingCentret har specialiseret sig i auto- og forsikringsbranchen vedrørende mødebooking, har TelemarketingCentret også en hel database over kantiner og køkkener rundt omkring i Danmark, som gør dem til en uundværlig partner inden køkkenbranchen.

Et jysk Telemarketingscenter

TelemarketingCentret har fast base i Horsens, men det stopper dem ikke i at foretage mødebookinger i hele Danmark. Faktisk er der stærke indikationer på, at virksomheder fortrækker et jysk telemarketingsbureau, når der skal fremskaffes mødebookinger. En af årsagerne til dette kan være den jyske dialekt, som ligeledes dominerer blandt medarbejderne i TelemarketingsCentret, hvilket for mange personer tillægger troværdighed og pålidelighed til salgsprocessen. Derved gør alle virksomheder klogt i at vælge TelemarketingCentret som partner, da virksomhedens medarbejdere har hele pakken, både i forhold til kompetencer og fremtoning.