Tag et præsentationsteknik-kursus eller lær konstruktiv feedback

Er du leder eller medarbejder i en virksomhed, der beskæftiger sig meget med salg eller holder mange præsentationer og oplæg? Eller oplever du, at kommunikationen i virksomheden har taget en negativ drejning, hvor feedback på opgaver og projekter tabes på gulvet i gensidig kritik og irritation? Måske begge dele? Så er det værd at overveje om du – eller hele virksomheden – ikke bør tage et præsentationsteknik-kursus og et kursus i positiv feedback.

Præsentationsteknik-kursus giver øget gennemslagskraft

Hvis man som enkeltperson eller virksomhed beskæftiger sig med salg, så er salgspitches en naturlig del af hverdagen, og i offentlige organisationer afholdes hver dag mange præsentationer og oplæg, der skal oplyse ledere, kolleger og andre interessenter om dette eller hint projekt. Hvis præsentationerne er kedelige og intetsigende, ja så lytter publikum ikke med – og salget eller formidlingen af vigtige oplysninger tabes på gulvet. På et præsentationsteknik-kursus lærer du og dine kolleger at undgå dette scenarie og opnå personlig gennemslagskraft. I får redskaber til at udnytte jeres fulde potentiale som kommunikatører, når I holder salgspitches, foredrag, oplæg eller workshops.

Kursus i konstrukiv feedback styrker trivslen

Et kursus i konstruktiv feedback kan sagtens ligge i forlængelse af et præsentationsteknik-kursus. Både præsentationsteknik og feedback-teknikker ligger inden for det kommunikative område, og ofte vil medarbejdere, der ikke excellerer i det ene, heller ikke gøre det i det andet. Konstruktiv feedback er alfa og omega i en virksomhed, både for trivsel og det kollegiale sammenhold, men også for, at vigtig viden og konstruktiv kritik ikke tabes på gulvet. På et kursus i konstruktiv feedback lærer I at give og modtage feedback med henblik på henblik på at udvikle teamet eller virksomheden som helhed og sikre at feedback tages ind og bruges konstruktivt i det videre arbejde.